Τι είναι το SEO και πώς μπορεί να φέρει πολύτιμα αποτελέσματα στην επιχείρηση σου;
Γράφει ο Δημήτριος Γιαννούλας | Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Ιδιοκτήτης της intographics™ διαφημιστικής

Τι είναι το SEO;
SEO ή αλλιώς Search Engine Optimization. Ένας όρος που πολύ πιθανόν να έχεις ακούσει.
Το SEO στα Ελληνικά μεταφράζεται “βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης”. Έχει να κάνει λοιπόν με τις μηχανές αναζήτησης όπως το Google, Bing κ.τ.λ.
Πάμε λοιπόν να μάθουμε κάποια πράγματα για το SEO και συγκεκριμένα το SEO για την μηχανή αναζήτησης της Google.
Τι ακριβώς συμβαίνει όταν κάνεις μια αναζήτηση στο Google;
Κάθε φορά που κάνεις μια αναζήτηση στο Google βλέπεις κάποια αποτελέσματα συναφή με αυτό που έψαχνες. Υπάρχουν δύο ειδών αποτελεσμάτων που εμφανίζονται.
Τα λεγόμενα πληρωμένα αποτελέσματα ή αλλιώς πληρωμένες διαφημίσεις και τα οργανικά αποτελέσματα.
Εάν για παράδειγμα κάνεις μια αναζήτηση με την λέξη κλειδί “αθλητικά παπούτσια” θα δεις ότι εμφανίζονται πολλά αποτελέσματα συναφή με αυτό που έψαχνες.
Πώς όμως αποφασίζεται η κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης; Ποια ιστοσελίδα θα εμφανιστεί πρώτη, δεύτερη κ.τ.λ. ;
Εάν π.χ. έχεις ένα κατάστημα με παπούτσια ίσως αναρωτιέσαι γιατί η ιστοσελίδα σου εμφανίζεται στην δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων και όχι π.χ. στην πρώτη.
Η κατάταξη λοιπόν των αποτελεσμάτων γίνεται μέσα από ένα εξελιγμένο αλγόριθμο που χρησιμοποιεί η Google.
Ενώ εσύ ψάχνεις για παράδειγμα “ανθοπωλεία Τρίκαλα” η Google σε κλάσματα του δευτερολέπτου σαρώνει τις βάσεις δεδομένων της και σύμφωνα με κάποια κριτήρια επιλέγει και κατατάσσει τα αποτελέσματα που θα σου εμφανιστούν.
Ο στόχος της μηχανής αναζήτησης της Google είναι να σου εμφανίσει άμεσα τα πιο χρήσιμα αποτελέσματα γι’ αυτό που ψάχνεις και αφού επισκεφτείς κάποια ιστοσελίδα να έχεις την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Κάπου εδώ λοιπόν έρχεται και το SEO.

Με απλά λόγια, το SEO είναι μια σειρά από ενέργειες που θα πρέπει να εκτελέσεις στην ιστοσελίδα σου ούτως ώστε να βελτιώσεις την κατάταξη και την ορατότητα της στις μηχανές αναζήτησης.
Εκτελώντας αυτές τις ενέργειες εκτός του ότι βελτιώνεις την κατάταξη της, βελτιώνεις και την εμπειρία πλοήγησης που θα έχει κάποιος υποψήφιος πελάτης σου.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό να βελτιώσεις την κατάταξή σου στα αποτελέσματα της Google;
Φαντάσου λοιπόν ότι έχεις μια φυσική επιχείρηση που πουλάει παπούτσια. Η έδρα της είναι σε μία πόλη που έχει πολλές ακόμη τέτοιες επιχειρήσεις.
Ενώ οι περισσότερες από αυτές είναι σε εύκολα προσβάσιμα σημεία και σε κεντρικούς δρόμους η δική σου επιχείρηση είναι σε ένα δύσκολα προσβάσιμο δρόμο που ελάχιστος κόσμος τον ξέρει.
Πώς λοιπόν θα κάνεις πωλήσεις όταν οι υποψήφιοι πελάτες σου δεν έχουν πρόσβαση και δεν έχουν ακούσει ποτέ για την επιχείρηση σου; Το ίδιο ισχύει και στον ψηφιακό κόσμο.
Αν κάποιος ψάχνει για παπούτσια αλλά η ιστοσελίδα σου εμφανίζεται στην δέκατη σελίδα των αποτελεσμάτων είναι εγγυημένο ότι κανείς δεν θα την επισκεφτεί.
Είναι λοιπόν μια πολύ καλή ευκαιρία να προσπαθήσεις να βελτιώσεις αυτήν την κατάταξη και να κερδίσεις περισσότερους πελάτες.
Κάποιες από τις βασικές ενέργειες που μπορούν να γίνουν για να βελτιωθεί η κατάταξη μιας ιστοσελίδας.









Ωραία όλα αυτά αλλά ποιος μπορεί να με βοηθήσει να τα καταφέρω; Εμείς φυσικά! Έλα σε επικοινωνία μαζί μας και μίλησε με ένα σύμβουλο επιχειρήσεων της intographics™ διαφημιστικής για να σου παρέχει χρήσιμες πληροφορίες και να σε καθοδηγήσει στα σωστά επόμενα βήματα.